Data publikacji: 2024-02-06

Jak napisać ogłoszenie biznesowe? Ogłoszenia biznesowe OWG już dostępne!

Każdego dnia w Internecie, gazecie czy na tablicach możemy przeczytać jakieś ogłoszenie. Dotyczą one najczęściej wszelakich spraw codziennych (np. szukam, zamienię), ale także zawodowych jak ogłoszenia kupna, sprzedaży. Zdarza się również, że przedsiębiorcy szukają na przykład kontrahenta czy współpracownika.

Artykuł ten polecamy przede wszystkim tym, którzy nie wiedzą lub zastanawiają się, jak poprawnie napisać dobre ogłoszenie, z jakich elementów powinno się składać, a także jakich treści unikać.

 jak napisać ogłoszenie

Zatem poniżej wyjaśniamy te i inne kwestie dotyczące pisania ogłoszeń - biznesowych i nie tylko.

Ogłoszenie — co to tak naprawdę oznacza?

Ogłoszenie służy do przekazywania różnego typu informacji w formie pisemnej do wiadomości publicznej w serwisach ogłoszeniowych w Internecie, gazecie, a także na tablicach ogłoszeń urzędów oraz słupach ogłoszeniowych. Tym samym jest to najprostszy sposób dotarcia do każdego, kto zechce je przeczytać.

Cechą charakterystyczną dobrego ogłoszenia jest krótka treść, obejmująca tylko potrzebne informacje do opisu jednej rzeczy lub wydarzenia z przykuwającą oko, ale nie zaciemniającą treści szatą graficzną

Jakie elementy powinno zawierać ogłoszenie?

Napisanie ogłoszenia mogłoby wydawać się proste, jednak zdarza się, że w treści brakuje niekiedy fundamentalnych elementów, których dobre ogłoszenie zawierać powinno, np. poszukujący pracownika ogłoszeniodawca pomija szerszy opis własnej działalności czy doświadczenia, przez co ogłoszenie może być omijane przez poszukujących pracy.

Zatem skuteczne ogłoszenie to takie, które zawierać będzie:

  • nagłówek - pisząc ogłoszenie, należy jednoznacznie określić jego charakter, używając słów takich jak sprzedam, kupię, szukam.

  • data - data zamieszczenia, a także wygaśnięcia to często kluczowe informacje dla czytających, którzy chcą wiedzieć, czy informacja nadal jest aktualna. To szczególnie ważne między innymi w przypadku ogłoszeń o pracę. Data publikacji ogłoszenia w serwisie powinna wyświetlać się automatycznie, jednak - jeśli na przykład szukamy pracownika czy kontrahenta - nie zapomnijmy określić czasu na przesyłanie potencjalnych zgłoszeń.

  • cena - proponowana cena oraz możliwość negocjacji, wskazują dobrą wolę i elastyczność ogłoszeniodawcy; określenie wynagrodzenia potencjalnego pracownika pomaga szukającym pracy określić, czy są zainteresowani ofertą.

  • treść - część ogłoszenia, która ma zachęcić czytającego do podjęcia oczekiwanych działań, czyli treściwy opis przedmiotu z charakterystycznymi parametrami i cechami bez skomplikowanych zdań; W przypadku propozycji pracy warto przybliżyć zakres obowiązków pracownika oraz własne oczekiwania, a także przybliżyć obszar swojej działalności.

  • dane kontaktowe - przede wszystkim adres siedziby, adres mailowy, telefon.

To szablon nadający się do większości przypadków ogłoszeń. Poniżej wyszczególniamy natomiast najważniejsze elementy ogłoszenia o pracę:

  • dane firmy, która poszukuje pracownika - dokładna nazwa i lokalizacja;

  • precyzyjna nazwa stanowiska występująca w danej firmie, a także opis stanowiska - kilka najważniejszych informacji;

  • wymagania - konkretne umiejętności;

  • warunki zatrudnienia, w tym finansowe, ale także benefity, wskazanie ścieżki awansu (jeśli jest możliwa na tym lub podobnym stanowisku);

  • opisany krok po kroku proces rekrutacji.

Należy podkreślić, że prawidłowe opisanie powyższych elementów z dużym prawdopodobieństwem spowoduje, że ogłoszeniem zainteresuje się większa liczba osób.

treściwa forma pisemna, pisanie

Zasady, o których należy pamiętać

Najważniejszą zasadą jest to, aby treść ogłoszenia była przejrzysta i wartościowa. Tę zasadę łatwo uzyskać, gdy osoba, która tworzy ogłoszenie, będzie pisała je tak, jakby sama była odbiorcą tych treści.

Wcielając się w rolę zainteresowanego danym produktem czy wydarzeniem, łatwiej wychwycić, których informacji brakuje, a które są mało istotne, zbyt ogólne i zamazują lub rozwadniają obraz całego opisu.

Dobrze jest pozostawić ostateczną edycję treści na następny dzień, ponieważ twórca ma szansę spojrzeć na nie z innej, świeższej perspektywy.

Jednak przed przystąpieniem do pisania jakiegokolwiek ogłoszenia należy zebrać jak najwięcej ważnych informacji, gdyż to one posłużą do zbudowania interesującego, wartościowego opisu. Dobrze jest również zastanowić się nad formą wizualną, układem tekstu, a także nad odpowiednimi odstępami między liniami tekstu, aby już na pierwszy rzut oka wszystko prezentowało się przejrzyście i zachęcająco.

Uwaga: Ogłoszenia biznesowe w OWG! Sprawdź koniecznie i rozwijaj swoją firmę wraz z nami. Dzięki bogatemu wyborowi kategorii ogłoszeń biznesowych z łatwością odnajdziesz oferty potencjalnych kontrahentów!

W pierwszym kroku należy zbudować nagłówek. Powinien być krótki, zwięzły i jasno określać przeznaczenie ogłoszenia (kupię, zatrudnię, zamienię, sprzedam...).

Drugi kok to tworzenie zwięzłego, prostego, ale i konkretnego opisu, który uzyskać można, stosując równoważniki zdań. Należy tu unikać długich i skomplikowanych zdań - taki zabieg zdecydowanie poprawi przejrzystość treści ogłoszenia.

W każdym ogłoszeniu niezwykle istotnym elementem jest udzielenie gwarancji i to nie tylko fizycznej (jeśli jest dostępna), ale także jakości, wykonania, autentyczności, rzetelności itp. W niektórych typach ogłoszeń na końcu warto umieść krótkie zwięzłe hasło zachęty.

Bardzo istotnym elementem wielu typów ogłoszeń są zdjęcia, które powinny przykuwać uwagę. Warto poświęcić trochę czasu na wybranie najlepszego ujęcia. Zrezygnujmy z rozmazanego zdjęcia słabej jakości, które nie przedstawia dokładnie przedmiotu ogłoszenia.

Wystrzegaj się błędów!

W swoich ogłoszeniach unikaj jak ognia błędów ortograficznych i literówek. Nie ma nic bardziej zniechęcającego, szczególnie w ofertach pracy. Dlatego przed opublikowaniem powinna przeczytać je inna osoba.

Warto pamiętać, że ogłoszenie to zwięzła, krótka informacja. Dlatego należy skupić się jedynie na najważniejszych cechach i unikać zbyt rozległych wypunktowań. Dzięki temu unikniemy pisania długich ogłoszeń, które ogólne nie zachęcają do podejmowania działania.

Nadal, szczególnie w ogłoszeniach o pracę, twórcy używają zbyt ogólnych sformułowań typu "atrakcyjne wynagrodzenie", przez co oferta wcale atrakcyjna nie jest. Wówczas można ją nawet odebrać nawet jako brak szacunku dla odbiorcy. Postaw na konkrety, które przyciągną czytającego.

Autopromocja

Udostępnij artykuł:
STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES

Korzystamy z plików cookies w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Akceptuję pliki cookies