Czym jest baza firm?
Podstawowym celem przedsiębiorcy jest osiąganie zysku i rozwój biznesu. W tym celu stara się dotrzeć ze swoimi produktami lub usługami do jak największej liczby potencjalnych klientów. Ostatecznie dążąc do sprzedaży produktów lub usług jak największej liczbie nowych odbiorców, klientów. Dostępne są publiczne rejestry (np. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej czy Krajowy Rejestr Sądowy). Firmy wykorzystują bazy danych firm do tworzenia własnych baz klientów. Baza firm to wartościowe źródło wiedzy o potencjalnych i obecnych klientach. Dodatkowo pozwalają na wyszukiwanie partnerów biznesowych, dostawców czy kontrahentów.
Czy warto stworzyć bazę danych samodzielnie czy lepiej skorzystać z usług dostawców baz danych? Czym są biznesowe bazy firm? Co powinna zawierać baza firm? Jak korzystać z baz danych w celu pozyskania nowych klientów i utrzymania relacji z obecnymi klientami?
Czego można dowiedzieć się z bazy firm?
Baza firm to zbiór informacji o przedsiębiorstwach, podmiotach gospodarczych. Bazy danych firm zawierają cały szereg kluczowych informacji na temat każdego z przedsiębiorstw.
Baza danych firm pozwala zapoznać się z profilem wybranej przez nas firmy i pozwoli na ustalenie m.in.:
-
dane rejestrowe, czyli nazwa firmy, adres siedziby firmy tj. ulica, miasto, kod pocztowy, województwo, powiat, gmina, nazwy i dane właściciela;
-
jaka jest forma prawna prowadzonej działalności;
-
dodatkowe dane czyli dane kontaktowe, w tym numery telefonów, adresu e-mail, oraz adres strony internetowej;
-
struktury właścicielskiej;
-
powiązań osobowych i finansowych;
-
informacji o tym, czy przedsiębiorstwo jest czynnym podatnikiem VAT;
-
kont bankowych, które są powiązane z firmą;
-
informacji o istnieniu małżeńskiej wspólnoty majątkowej;
-
danych finansowych (np. roczne obroty) - jeżeli dana firma jest zobowiązana do ich publikacji.
Zastosowanie baz danych firm
Bazy danych firm są wykorzystywane przez przedsiębiorców w różnych celach. Najważniejsze dane zawarte w bazie danych mogą wspierać działy handlowe, sprzedaży, zaopatrzenia. Są często wykorzystywane w działaniach marketingowych.
Informacje zawarte w bazie firm są przydatne do:
-
poszukiwania nowych klientów przez działy marketingu oraz handlowe;
-
wyszukiwanie firm, które mogą być dostawcami, kontrahentami a także klientami biznesowymi, które prowadzą działalność gospodarczą;
-
weryfikacji podmiotów gospodarczych przed nawiązaniem współpracy lub sprzedaży towarów czy usług.
Czy warto kupić bazę firm?
Istnieje wiele firm oferujących gotowe bazy danych firm. Przedsiębiorca dzięki temu oszczędza czas i pieniądze. Samodzielne wyszukiwanie informacji biznesowych jest możliwe, ale bardzo czasochłonne. Poza tym ma pewność, że dane zawarte w bazie danych firm są aktualne. Dodatkowo może zawęzić wyszukiwanie i dopasować bazy firm do swoich potrzeb.
Jedną z wiodących platform oferujących dostęp do baz firm jest https://www.owg.pl/bazy-firm. Oferuje usługi tworzenia dowolnej bazy firm według różnych kryteriów, np. branżowych, lokalizacyjnych. Pozwala to na precyzyjne działania marketingowe czy sprzedażowe nakierowane na konkretną grupę docelową. To bogate źródło informacji na bieżąco aktualizowane. Baza firm OWG pozwala na zbudowanie dokładnej bazy kontrahentów. Oferuje aktualne, unikalne i kompletne dane o firmach. System wyszukiwania oparty jest o kilkadziesiąt kryteriów, co pozwala na precyzyjne działania i stworzenie precyzyjnej bazy firm. Baza firm obejmuje polskie podmioty i firmy. Daje możliwość dowolnego filtrowania i tworzenia bazy firm najlepiej dopasowanej dla klienta.
Podsumowanie
Żyjemy w świecie, w którym gromadzone są olbrzymie liczby danych z każdej dziedziny naszego życia, między innymi informacje o przedsiębiorcach. Jednym ze źródeł wiedzy o przedsiębiorcach są bazy danych firm. Dane zawarte w takiej bazie to bogate źródło informacji dla przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swój biznes i znaleźć kontrahentów. Nierozsądnie byłoby nie korzystać z takiej opcji. Pozyskanie bazy danych czyli w tym przypadku informacji o firmach może odbyć się na kilka sposobów. Poprzez zakup bazy firm w specjalistycznych firmach lub skorzystaniem z publicznie dostępnych źródeł. Bardzo ważne jest, aby firmy korzystały z baz danych zgodnie z przepisami.
Autopromocja