Data publikacji: 2024-04-25

Czym jest artykuł sponsorowany i jakie daje korzyści?

''Kto nie idzie naprzód, cofa się'' to przysłowie, które podkreśla znaczenie ciągłego rozwoju i adaptacji do zmieniających się warunków. W dzisiejszym świecie, gdzie zmiany zachodzą coraz szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, istotne jest pozostawanie na bieżąco z duchem czasu, nowymi trendami oraz różnymi kanałami sprzedaży produktów i usług. Osoby i firmy, które nie dostosowują się do nowych warunków, ryzykują pozostawanie w tyle i tracenie konkurencyjności. Dlatego ważne jest, aby stale rozwijać się, uczyć się nowych rzeczy i dostosowywać strategie do zmieniającej się rzeczywistości, aby być gotowym na wyzwania, które przynosi przyszłość. Kluczowe jest zrozumienie klienta, jego potrzeb i zainteresowań, aby efektywnie dotrzeć do niego. W handlu zarówno tym stacjonarnym, jak i e-commerce, czyli handlu elektronicznym (to działalność polegająca na kupowaniu oraz sprzedawaniu towarów i usług przez Internet) nieustannie toczy się wojna. Wszystko wskazuje na to, że ta walka o klienta, a co za tym idzie zwiększenie sprzedaży produktów i usług nie osłabnie. Wręcz przeciwnie będzie jeszcze bardziej zajadła i bezwzględna. Przedsiębiorcy wykorzystają każdą możliwą opcję, aby pokonać konkurencję i być numerem jeden na rynku. Ma to swoje plusy, ponieważ jakość towarów i usług znacznie się poprawiła i nieuczciwi biznesmeni oferujący swoje towary czy usługi znikają z rynku.

Artykuł sponsorowany to jedno z takich narzędzi, które pozwala dotrzeć do potencjalnego klienta. Wszyscy specjaliści do reklamy i promocji firmy mówią jednym głosem, aby zdobyć potencjalnych klientów, należy między innymi publikować artykuły sponsorowane.

artykuły sponsorowane

Co powinien zawierać artykuł sponsorowany? Gdzie publikować artykuły sponsorowane? Jakie przynoszą korzyści? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w naszym artykule.

Czym jest dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to rodzaj płatnej reklamy, celem artykułów sponsorowanych jest zaciekawić czytelnika określoną usługą lub produktem. Powinny się w nim znaleźć linki do strony klienta lub jego konkretnego produktu.

Jednym z ważniejszych elementów jest temat artykułu. Powinien być ciekawy, tak aby dotrzeć do potencjalnego odbiorcy. Teksty sponsorowane mają zachęcić czytelnika do odwiedzenia strony marki, a w konsekwencji do zakupu produktu lub usługi. Na podstawie słów kluczowych potencjalny klient może zainteresować się produktem czy firmą. Ważne, aby dobry tekst sponsorowany był nakierowany pod konkretną grupę odbiorców. Tylko linki do strony internetowej są przydatne z punktu widzenia SEO. Sama treść artykułu, która tworzy ciekawy Content, spowoduje wzbudzenie pożądania u czytelnika. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada oznaczenia tekstów sponsorowanych w serwisach internetowych.

Jak napisać artykuł sponsorowany?

Treści sponsorowane przyjmują różne formy, między innymi reklamy na stronach internetowych, postów w mediach społecznościowych, filmów wideo czy infografik, jednakże w tym artykule skupiamy się tylko na artykule sponsorowanym. O czym pamiętać w przypadku artykułów sponsorowanych? Informacje czy porady zawarte w artykułach sponsorowanych nie powinny brzmieć w żadnym stopniu nachalnie. Precyzyjnie napisany tekst artykułu sponsorowanego to również taki, który jest napisany prostym językiem, bez skomplikowanego słownictwa. Oprócz tego dobry artykuł sponsorowany powinien zawierać zdjęcia, grafiki, czy infografiki w formie wykresów, tabel itp. Sporo artykułów sponsorowanych za bardzo wychwala i promuje towary, usługi zleceniodawcy, wygląda to nienaturalnie, wręcz sztucznie i tak naprawdę psuje cała merytorykę i odbiór artykułu. Artykuł wprowadza czytelnika w ciekawe zagadnienie, jednocześnie zachęcając do odwiedzenia umieszczonych linków. Jest to artykuł sponsorowany, który subtelnie promuje działalność lub produkt firmy zleceniodawcy. Jego celem jest zainteresowanie czytelnika i skłonienie go do przeczytania tekstu do końca, jednocześnie dostarczając mu poszukiwanych informacji. W trakcie pisania artykułu sponsorowanego należy zadbać o poprawność językową, ponieważ błędy mogą sprawić, że tekst stanie się trudny do czytania, a autor może być postrzegany jako niekompetentny. Dodatkowo, błędy mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy zlecającej artykuł sponsorowany.

artykuł sponsorowany na dany temat

Zastosowanie pogrubień i wyróżnień także sprawia, że artykuł jest dynamiczny i łatwo jest odkryć w nim najbardziej istotne kwestie.

Zalety i wady artykułów sponsorowanych

Zalety publikacji artykułów sponsorowanych:

  • budowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie poprzez napisanie artykułu odpowiadającego na potrzeby odbiorców;

  • zwiększenie zasięgu, który może przyczynić się wzrostu sprzedaży;

  • generowanie wartościowych leadów.

Wady to:

  • opublikowanie artykułu sponsorowanego to wysoki koszt u renomowanych wydawców;

  • dodatkowy koszt to cena napisania tekstu.

Artykuł sponsorowany jako narzędzie SEO

Artykuły sponsorowane są ważnym elementem pozycjonowania dzięki zwiększaniu ruchu z wyszukiwarek internetowych. Dzięki zamieszczeniu w nich odpowiednich linków zwiększa się optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarki. Dlatego jest bardzo dobra strategia link buildingu (pozyskiwania odnośników do strony z zewnętrznych źródeł). Zawarte w tekście słowa kluczowe oraz linki są istotne dla algorytmu Google. Treść artykułu musi być powiązana i nawiązywać do promowanego produktu. Zgodnie z zasadami SEO powinna zawierać słowo kluczowe w odpowiedniej formie. Należy zwrócić uwagę, aby artykuł był nakierowany na grupę docelową, ale posiadał także wartość merytoryczną. Potencjalny klient powinien dowiedzieć się czegoś nowego z naszego tekstu i pozytywnie wpłynąć na postrzeganie marki.

artykułem natywnym, poprawności językowej,

Podsumowanie

Podczas publikacji artykułów sponsorowanych warto zadbać, aby tekst był ciekawy, skierowany do określonej grupy docelowej. Zwróć uwagę, aby publikację dostosować do swoich potrzeb. Należy przemyśleć czy umieścić test na stronie lokalnej czy jednak na jednej z popularniejszych witryn w Internecie. Taka forma reklamy musi przynieść korzyści, dlatego należy skupić się na dobrym wyborze zarówno miejsca publikacji jak i wyborze autora artykułu.

Autopromocja

Udostępnij artykuł:
STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES

Korzystamy z plików cookies w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Akceptuję pliki cookies