Data publikacji: 2023-06-02

Artykuły sponsorowane — dlaczego warto w nie inwestować?

Jeśli jesteście na początku swojej przygody z biznesem, planujecie otworzyć swój pierwszy e-biznes? Istotną kwestią podczas pisania biznes-planu oraz planowaniu odpowiedniej strategii marketingowej jest między innymi uwzględnienie w nim kosztów jakie będziecie musieli ponieść na działania marketingowe, w tym publikacje artykułów sponsorowanych. Pamiętajcie dobra witryna to tylko połowa sukcesu w dotarciu do interesującej cię grupy docelowej. Dotarcie do potencjalnego klienta to trudne zadanie. Publikacja artykułów sponsorowanych w Internecie to genialny, choć nie jedyny sposób na pozycjonowanie naszej witryny. Artykuły sponsorowane to nowoczesne narzędzie promocji.

Ta kwestia dotyczy również firm, które posiadają już swoje własne witryny, a które chciałyby zwiększyć popularność stron www, a produkty czy usługi przez nich oferowane trafiały do jak najszerszego grona odbiorców. W obu tych kwestiach należy pamiętać o artykułach sponsorowanych i zawarciu w nich wartościowych treści.

artykuły sponsorowane, content marketingu

Czym dokładnie są artykuły sponsorowane? Kto zajmuje się ich pisaniem ? I gdzie konkretnie umieszcza się artykuły sponsorowane? Czy zatem warto w nie inwestować? Jak należy kierować się zasadami SEO? Jak trafić do odpowiedniej grupy docelowej? Czy to pomoże zwiększyć ilość wejść na Twoją stronę internetową? W artykule przybliżymy Ci wszystkie zalety związane z publikacją artykułu sponsorowanego.

Artykuł sponsorowany — świetny pomysł na reklamę w Internecie

Artykuły sponsorowane to niezastąpione narzędzie marketingowe. Artykuły sponsorowane to jedno z najlepszych i najskuteczniejszych narzędzi, które możemy wykorzystać do promocji naszego biznesu w sieci np. sklepu internetowego. Pomagają również w budowaniu profilu linkowego.

Jeżeli prowadzisz firmę i chcesz, aby Twoje usługi zyskały na popularności, koniecznie sprawdź nasz Katalog Firm, gdzie jednym kliknięciem możesz zamówić artykuł sponsorowany dla swojej działalności!

Można powiedzieć iż artykuły sponsorowane na to nic innego jak jedna z wielu form reklamy oraz promocji, której zadaniem jest dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, zainteresowanych usługami danej firmy. Ogromne znaczenie w marketingu internetowym ma treść artykułu sponsorowanego i dotarcie do twojej grupy docelowej oraz budowanie profilu linkowego strony.

Publikując artykuły sponsorowane należy pamiętać iż kluczowym jest trafny wybór grupy docelowej. Jeśli artykuł dotyczy popularnych zagadnień i dostarcza sporo wartościowych informacji, które są poszukiwane przez użytkowników w wyszukiwarce Google lub innych, wtedy Twoja marka sporo zyskuje na wiarygodności w oczach potencjalnych klientów. Dlatego bardzo ważne jest, aby publikowane w internecie artykuły sponsorowane zawierały tak sformułowane treści, aby potencjalni klienci zostali zachęceni do odwiedzenia Twojej strony www. Wartościowe treści odpowiednio kszałtują wizerunek marki i wpływają na grono odbiorców towarów lub usług.

Artykuły sponsorowane dzielimy na trzy zasadnicze rodzaje:

  • Artykuły sponsorowane eksperckie to teksty pisane przez wysokiej klasy ekspertów z różnych dziedzin, chcących podzielić się swoją wiedzą z poszczególnych obszarów, nierzadko specjalistów od opisywanej tematyki. Artykuły eksperckie charakteryzuje się bardzo wysoką wartością merytoryczną, wyczerpująco i szczegółowo opisując dane zagadnienie. Artykuły tego typu są publikowane przeważnie na stronach eksperckich oraz profesjonalnych serwisach branżowych, odwiedzanych przez określonych odbiorców, zainteresowanych danym tematem. Trzeba jednak nadmienić iż zawsze stanowią cenne źródło wiedzy i cieszą się ogromną popularnością.

  • Artykuły sponsorowane nawiązujące mają za zadanie w bardzo delikatny sposób nawiązywać do oferty reklamodawcy i mają na celu zachęcić użytkownika do przejścia na jego stronę. Ten rodzaj artykułu nie powinien mieć charakteru eksperckiego, bo sprawi to, że nie zostanie do końca przeczytany, będzie niezrozumiały i źle odebrany. Często takie teksty dotyczą luźnej tematyki. Nachalne atakowanie klienta przynosi zniechęcenie, więc należy tego unikać.

  • Artykuły reklamowe sponsorowane są już ewidentną formą reklamy, która wprost i bezpośrednie wychwala zalety opisywanych produktów czy usług. Taki format ma na celu prowadzić od razu do strony reklamodawcy. Bezpośrednio informujemy także o marce w tekście. Artykuł sponsorowany reklamowy może być przydatny z punktu widzenia klientów poszukujących konkretnych produktów.

Aby poprawić pozycjonowanie strony internetowej, za pomocą publikacji artykułów sponsorowanych konieczne są trzy rodzaje działań:

  • Content marketing (tworzenie optymalnych tekstów, które mają zainteresować odpowiednią grupę odbiorców i skłonić np. do zakupów, to działania długofalowe).

  • Link building (pozycjonowanie, zdobywanie linków z innych witryn do swojej strony).

  • Optymalizacja pod kątem wyszukiwarki.

Aby w wynikach wyszukiwania nasza domena była w top dziesięć, należy zadbać o prawidłowe jej linkowanie. Jeśli czytasz jeden z artykułów sponsorowanych i nagle podświetla się jedna z fraz to w takim przypadku mamy do czynienia z hiperłączem, które prowadzi nas do zewnętrznej strony reklamodawcy. Linki w artykule sponsorowanym które przekierowywują czytelnika do strony docelowej lub na stronę główną mogą zostać umieszczone w tekście na kilka sposobów. Mogą stanowić integralną część artykułu albo być wprowadzone w formie informacji, np. „Więcej informacji można znaleźć na stronie www”. Publikując artykuł sponsorowany przeważnie umieszcza się je na dole strony, co pozwala na zapoznanie czytelnika z treścią artykułu, bez nachalnej reklamy. Poza informacjami o danej firmie i ofercie, należy przekazać również ciekawe treści, które zainteresują potencjalnych klientów i zainteresowanego czytelnika. Artykułami sponsorowanymi są często informacje poradnikowe.

Algorytmy google analizują nie tylko konkretny temat, słowa kluczowe użyte w artykule, ale również w jaki sposób został napisany artykuł sponsorowany. Dobrze napisany tekst oraz odpowiednio dopasowane słowa kluczowe, miejsce publikacji artykułu sponsorowanego danej branży to klucze do sukcesu, które wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Google analizują także z jakich witryn, portali można dotrzeć do Twojej witryny.

kontekście pozycjonowania

Podsumowanie

Dobry artykuł sponsorowany to forma reklamy, która w subtelny sposób zwiększy ruch na Twojej stronie. A to wpłynie na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, co w ostateczności powinno przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności i zysków firmy. Należy podjąć ważną decyzję gdzie kupić link, aby tekstem sponsorowanym zwiększyć pozycjonowanie strony. Warto skorzystać ze stron, które przedstawiają ciekawe tematy i mają dużą oglądalność. Jedną z takich witryn jest https://www.owg.pl/gazeta . Zamieszczenie linku do swojej strony w tekście sponsorowanym jest dobrym pomysłem. Artykuł sponsorowany powinien być obiektywny, interesujący, merytoryczny.

Tekst zawiera autopromocję.

Udostępnij artykuł:
STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES

Korzystamy z plików cookies w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Akceptuję pliki cookies